|
|
Zadanie 5 |
Doradztwo edukacyjno-zawodowe |
|
|
|
Program, m.in.: możliwości i
ograniczenia zawodowe uwzględniające potrzeby pracodawców;
kompetencje społeczne i personalne; dokumentacja aplikacyjna;
poznanie regionalnego rynku pracy, tworzenie indywidualnego
planu rozwoju. |
|
W ramach zajęć
omawiane będą: |
Cele:
• ukazanie roli indywidualnych porad w procesie podejmowania
decyzji;
• wsparcie w opracowaniu Indywidualnego Planu Zawodowego;
• pokazanie możliwości optymalnego planowania własnej ścieżki
zawodowej;
• pomoc w realnej ocenie szans uzyskania pracy zgodnej z
wykształceniem.
Treści kształcenia:
1. Zasoby osobiste, rodzinne i środowiskowe w planowaniu
kariery.- 1godz.
2. indywidualne możliwości edukacyjne i zawodowe -1godz.
3. Przygotowanie Indywidualnego Planu Kariery.- 2godz.
Poradnictwo grupowe:
Główne cele programu
Pomoc uczniom w przygotowaniu do podjęcia trafnych wyborów
zawodowych i edukacyjnych.
Cele szczegółowe:
Podniesienie kompetencji uczestników w wyniku działań
projektowych:
• znajomość profilu własnych predyspozycji, oraz kompetencji
wymaganych w wybranym zawodzie,
• umiejętność określania własnych celów edukacyjnych i
zawodowych w oparciu o znajomość oczekiwań pracodawców,
• umiejętność wykorzystania informacji, wynikających z
analizowania rynku pracy dla planowania własnej ścieżki
kształcenia/ścieżki zawodowej
• przyjęcie postawy gotowości do zmiany i dostosowania się do
wymogów rynku pracy,
• umiejętność tworzenia Indywidualnego Planu Kariery,
• znajomość specyfiki regionalnego rynku pracy i oczekiwań
pracodawców,
• umiejętność diagnozowania możliwości zatrudnienia w wyniku
analizy własnych umiejętności zawodowych oraz prezentowania
własnych kwalifikacji.
Formy realizacji i treści tematyczne
Warsztaty grupowe:
Czas trwania: 6 modułów tematycznych. Łącznie 16 godzin dla
grupy. Ilość uczniów w grupie: 8-11.
1. Rozpoznanie możliwości i ograniczeń zawodowych.
2. Kompetencje społeczne i komunikacyjne w kontekście pracy.
3. Charakterystyka regionalnego rynku pracy. Dokumenty
aplikacyjne.
4. Kwalifikacje zawodowe a wymogi pracodawców.
5. Dostosowania do zmiennych oczekiwań rynku pracy.
6. Diagnozowania możliwości zatrudnienia i przygotowanie
portfolio.
|
Materiały dla
uczniów przygotowane w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego |
Praca z
celami - program |
Chcę być
najlepszy. cz.1 - prezentacja |
Chcę być
najlepszy. cz.2 - prezentacja |
Chcę być
najlepszy. cz.3 - prezentacja
|
Chcę być
najlepszy. cz.4 - prezentacja
|
Struktura
CV |
CV-przykład |
CV
europejskie - przykad |
Jak
napisać dobry życiorys? |
Jak
napisać list motywacyjny? |
Ćwiczenie
1 - Jakie są moje cechy osobowości |
Ćwiczenie
2 - kwestionariusz "Moja
kariera" |
Ćwiczenie
3 - Co umiem robić? |
|
|
|
|